Urodził się w 1955 w Warszawie.Studia w warszawskiej ASP. W 1980 dyplom z malarstwa w pracowni prof. Stefana Gierowskiego. Był współzałożycielem "Gruppy", z która wystawiał w latach 1983-92. W połowie lat 80-tych powstaje cykl obrazów przedstawiających ilustracje do nauki języka rosyjskiego, m. in. "Umywajetsia, utirajetsia, odiewajetsia" W tym też okresie w obrazach artysty znajdują odbicie wydarzenia , którymi żyła Polska - wspólnie z Markiem Sobczykiem tworzy pracę "Modlitwa niemieckiego księdza albo próba ołówka". Była to reakcja artystów na zamordowanie księdza Popiełuszki. Jest uważany za jedną z głównych postaci "Ekspresji lat 80-tych". We własnym odczuciu artysta uważa lata 90-te , za okres twórczości o wiele ważniejszy niż wcześniejsze dokonania.W latach 90-tych prowadził, wspólnie z Markiem Sobczykiem prywatną Szkołę Sztuki w Warszawie. Stale wystawia w Galerii Zderzak w Krakowie. Mieszka i pracuje w Nieporęcie.
Jeden z najwybitniejszych przedstawicieli malarstwa figuratywnego w Polsce. Wypracował własny, rozpoznawalny na pierwszy rzut oka styl, inspirowany z jednej strony szkołą czystego malarstwa, wyniesioną z pracowni Stefana Gierowskiego, z drugiej sugestywną figuracją Andrzeja Wroblewskiego. Sztuka Modzelewskiego stała się ważnym punktem odniesienia dla Grupy Ładnie.
Nazywany jest malarzem ikon codzienności. Podejmuje wątki polityczne, literackie (inspirowane twórczością Josepha Conrada), historyczne (powstanie styczniowe, II wojna światowa) i egzystencjalne. Głównym tematem jego płócien jest człowiek, ale artystę interesuje także martwa natura i pejzaż (cykl Niedokończony dom). Często przedstawia banalne, chociaż nie pozbawione napięcia emocjonalnego sytuacje. Operuje lapidarną formą i momentalną narracją maluje chwile zobaczone w rzeczywistości i zatrzymane jak stop klatka w kadrze obrazu: prosta czynność wykonywana przez człowieka, fragment wnętrza albo pejzażu. Każdy obraz mieści się w granicach realizmu. A jednak sposób ujęcia tematu umowny, uproszczony, monumentalizowany bierze w cudzysłów świat przedstawiony, sprawia, że to co powszednie, zamienia się w to, co uniwersalne. Stanąłem po stronie rzeczywistości, realności mówi artysta Wydaje mi się, że właśnie poprzez nią daje się mówić rzeczy ważne, rzeczy wysokiej próby. Specyficzna atmosfera obrazów Modzelewskiego i filmowy sposób kadrowania tematu sprawia, że krytycy chętnie porównują go do Edwarda Hoppera. Modzelewski brał udział w najważniejszych wystawach ostatnich dziesięcioleci.